Google nyní na vzniklou situaci zareagoval příslibem, že zaujme „tvrdší postoj k nenávistnému, urážlivému a škodlivému obsahu“.

Philipp Schindler, jeden z nejvyšších představitelů Googlu, řekl, že společnost dále zpřísní inzertní ochranná opatření a dodal, že tým pro službu YouTube se kromě odstraňování nenávistného obsahu zaměří také na revizi směrnic pro zveřejnitelná videa.

Ve svém blogovém příspěvku Schindler napsal: „Každý, kdo vlastní chytrý telefon, může být tvůrcem obsahu, vývojářem aplikací či podnikatelem. Google umožnil milionům tvůrců obsahu a vydavatelům, aby se zviditelnili, našli své publikum, vydělali si na živobytí, či dokonce vybudovali podniky.“

„Naší zodpovědností je tento kypící kreativní svět chránit – od začínajících tvůrců až po zavedené vydavatele – přestože ne vždy s prezentovanými názory souhlasíme. Máme ale také zodpovědnost vůči naším inzerentům, kteří těmto vydavatelům a tvůrcům pomáhají prosperovat.“

„Máme striktní politiku, která definuje, kde by se Google reklamy měly objevovat, a v drtivé většině případů tato politika a další nástroje fungují tak, jak mají. Občas se ale vyskytne chyba.“

„V poslední době jsme zaznamenali několik případů, kdy se reklamy značek objevovaly v obsahu, který nebyl v souladu s jejich hodnotami. Za to se hluboce omlouváme. Jsme si vědomi toho, že pro inzerenty a agentury, které nám svěřily svou důvěru, je to nepřijatelné.“

Nedávné vyšetřování deníku The Times ukázalo, že reklamy řady známých společností a organizací na YouTube se objevovaly u obsahu vytvořeného příznivci extremistických skupin.

Schindler dodal, že Google hodlá „zaměstnat značné množství lidí a vyvinout nové nástroje za účelem zvýšení pracovní kapacity pro posuzování sporného reklamního obsahu“.


Autor: VoZ

Zdroj: BBC

Foto: AFP