
Firma se za své pochybení opakovaně omluvila
Mnoho uživatelů Twitteru se obrátilo na značku s tím, že obléknout černošského chlapce do mikiny s takovým nápisem je přinejmenším necitlivé a dle některých otevřeně rasistické. Jiní poukázali na to, že jiný dětský model, který byl bílé pleti, měl na sobě oblečení s nápisem „expert na přežití".
Foto: Twitter
Společnost H&M po vlně kritiky fotografii černošského chlapce ze svých internetových stránek odebrala, firma se zároveň omluvila „všem, které fotografie urazila“.
Včera módní firma zareagovala na diskuzi ohledně celé aféry znovu: „Chápeme, že je mnoho lidí rozrušeno fotografií chlapce v této dětské mikině. My, kteří pracujeme pro společnost H&M, s tím můžeme jen souhlasit. Je nám hluboce líto, že byl tento snímek pořízen a proto jsme fotografii odstranili ze všech našich kanálů, stejně tak jako mikinu z nabídky našich produktů.“

Nazývání lidí černé pleti opicemi má podle kritiků „dlouhou tradici“
„Je zřejmé, že došlo k chybě, proto celý případ důkladně prošetříme, abychom zabránili tomu, aby se něco takového v budoucnu opakovalo,“ stálo v prohlášení firmy. Fotografie s černošským chlapcem v mikině s necitlivým nápisem se rychle stala virální záležitostí, přičemž si mnoho lidí na sociálních sítích lámalo hlavu s tím, jak něco tak očividně nevhodného mohlo vůbec spatřit světlo světa.
Podle kritiků existuje dlouhodobá tradice přirovnávání černošských obyvatel k opicím.
@hm this is disgusting & irresponsible. You know the history of racist using the term “monkey” to demean people of African descent... and you put this on your website! “Coolest Monkey In the Jungle” #SMH pic.twitter.com/IY877D2d8R
— Karamo Brown (@KaramoBrown) 8. ledna 2018
„Tohle je opravdu nechutné a zarážející. Všichni známe rasistickou historii v případě užívání termínu „opice“ v souvislosti s lidmi afrického původu a vy dáte něco takového na své webové stránky!“ napsal jeden z rozčilených uživatelů Twitteru.
Komentáře (0)