KATEGORIE
SPECIÁLNÍ PROJEKTY
BLOGY
Přihlásit se
ODEBÍRAT ZPRÁVY
zpravy

Německý supermarket na protest proti rasismu odstranil z regálů všechny produkty vyrobené v zahraničí

Německý řetězec supermarketu Edeka se rozhodl veřejně vyjádřit svůj názor na rasismus a diverzitu, když ze svých regálů odstranil vše, co nebylo vyrobeno v Německu. Některé regály tak rázem zely před zraky zmatených zákazníků prázdnotou.

...

Řetězec plánuje navázat ještě větší kampaní

Hamburská pobočka Edeka ze své nabídky odstranila všechny zahraniční produkty a nahradila je cedulí s anti-xenofobními slogany.

Tento krok by podle všeho měla následovat větší kampaň společnosti, která je největším řetězcem supermarketů v Německu.

Překvapení zákazníci si šli jako vždy nakoupit, avšak po vstupu do obchodu zjistili, že většina normální nabídky je pryč, což jim dle záměru obchodu mělo ukázat, jak závislí jsou v otázce každodenních produktů na ostatních zemích.

Místo svého oblíbeného zboží je přivítaly cedule s nápisy: „Tenhle regál je bez diverzity pěkně nudný.“

Na jiných cedulích stálo: „Náš výběr nyní zná hranice,“ „Takhle prázdný je regál bez cizinců,“ a „bez diverzity budeme chudší“.

Kampaň se setkala se u německé veřejnosti setkala se smíšenými reakcemi, někteří ji pochvalně označili za odvážnou.

Sven Schmidt, který poskytl fotografie z obchodu britskému listu The Independent, prohlásil, že jemu osobně se kampaň zamlouvala, ale po zveřejnění fotografií na svém Twitteru a jejich hromadném sdílení se dočkal i negativních reakcí.

Podle kritiků jde o marketingovou kampaň a nesmysl

Zástupkyně předsedy Křesťanskodemokratické unie (CDU) Julia Klöckner kampaň na sociálních sítích pochválila a označila ji za „moudrý krok“, který lidi donutí zastavit a zamyslet se.

Jiní ji však odsoudili jako marketingovou kampaň zneužívající politicky nabitou atmosféru před blížícími se volbami do spolkového sněmu, které proběhnou příští měsíc.

Další napadli akci i politicky. Marcus Pretzell z protiimigrační Alternativy pro Německo (AfD) odpověděl na poznámky paní Klöcknerové: „Proč přesně má jít o moudrý krok? Není to naopak šílené?“

Podle dalších by se něco jako supermarket nemělo snažit zasahovat do politických diskuzí. Podobné konverzace jsou aktuálně v Německu vzhledem k blížícím se volbám na denním pořádku.

Imigrace je v Německé politice klíčovým tématem již od roku 2015, kdy se kancléřka Merkelová s cílem pomoci syrským uprchlíkům rozhodla vpustit do země více než 1 milion migrantů.

Mluvčí společnosti Edeka k kampani řekla: „Edeka věří v různorodost a diverzitu. V našich obchodech prodáváme celou řadu potravin, které jsou produkovány v různých částech Německa. Ale pouze v kombinaci s produkty z ciziny je možné vytvořit unikátní různorodost, kterou naši zákazníci oceňují. Jsme rádi, že naše kampaň obdržela tolik pozitivních reakcí.“

PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Vstoupit do diskuse (1 příspěvků)

Komentáře (1)

ODESLAT ZPRÁVU
Vložit obrázek
Spíš mi Německo přijde jako naprosto nesamostatný stát.... Navíc se sere do celé Evropy a diktuje pravidla jiným.... Sami nic nemají a ostatní mají asi dopadnout stejně..... Hovadina....