Rozhodnutí by mělo být vydáno v následujících dnech. Deník uvádí, že na první pokus zvládne testem projít jen 46 % hispánských a 41 % afroamerických kandidátů, zatímco u bělochů je toto číslo 64 %. Test je navržen tak, aby odhalil míru schopnosti číst a psát.

Statistika vyvolala obavy odpůrců testů způsobilosti, mezi něž patří také Leslie Soodaková, profesorka pedagogiky na Pace University, která má za to, že tendence testů vyřadit menšinové kandidáty je problém. „V současnosti již neplatí, že studentstvo je shodné s bílou pracovní silou,“ říká Soodaková.

Mezi neúspěšnými kandidáty byla také studentka této univerzity Tabitha Colonová, která test popsala jako „velmi obtížný“, patrně i kvůli jeho počítačové formě. „Formát testu na počítači je velmi matoucí,“ řekla. Odpůrci testu všeobecně tvrdí, že je zbytečný a nedokáže jednoznačně určit, kdo bude v budoucnu úspěšným učitelem. Jeho zastánci se však obávají, že by se bez něj mohli do tříd dostat i nekvalitní a slabí učitelé.

Například Kate Walshová, předsedkyně Národní rady pro kvalitu pedagogů (NCTQ), má za to, že menšinoví kandidáti jsou u testů neúspěšní kvůli faktorům, jakým jsou především chudoba a rasismus. „V celé zemi není jediný test, který nevykazuje nesouměrný výkon ze strany hispánských a afroamerických kandidátů,“ řekla Welshová a dodala, že zrušení testu by nicméně byl „veliký průšvih“.

Ian Rosenblum, výkonný ředitel New York office of the Education Trust, neziskové organizace, která zastává stanovisko, že všichni studenti by měli podávat vysoký výkon, označil test jako „zkoušku na úrovni 12. ročníku, kterou by středoškolský maturant měl zvládnout“


Autor: VoZ

Zdroj: MiloPoughkeepsie Journal