
Muslimské sportovkyně si často stěžují na nepraktičnost klasických hidžábů
Sportovní hidžáb měl svůj debut v obchodním domě Macy’s, kde také bude k dispozici za cenu 35 dolarů (zhruba 700 Kč). Oděv bude rovněž od čtvrtka k dispozici na internetových stránkách společnosti Nike. Firma, která se specializuje na sportovní oblečení a vybavení, uvedla, že se rozhodla přijít na trh s touto novinkou poté, co si mnoho muslimských závodnic stěžovalo na tradiční hidžáby, které nejsou sportu přizpůsobené.

Vzpěračka Amna Al Haddadová ze Spojených arabských emirátů uvedla, že její klasický hidžáb nebyl prodyšný a rovněž pořádně nedržel na svém místě. Sportovkyně dle svých slov zjistila, že je velice obtížné najít takový šátek, který by mohla nosit během sportovního klání a že takový měla jen jeden a každý den jej musela prát.

Krasobruslařka Emirati Zahrá Lariová, která je jednou z tváří nové kolekce
Jednou z tváří značky se stala olympijská sportovkyně Ibtihaj Muhammadová
Olympijská šermířka Ibtihaj Muhammadová z New Jersey si zase stěžovala na to, že má někdy přes svůj tradiční hidžáb problémy slyšet rozhodčí, což se jí během soutěže už vymstilo. Bronzová medailistka z Ria se účastnila soutěže v šátku vyrobeného z dvojité žoržetové tkaniny, která krom tlumení sluchu špatně seděla k šermířské uniformě.
Ibtihaj Muhammadová
Právě Muhammadová se stala společně s německou boxerkou Zeinou Nassarovou a krasobruslařkou Emirati Zahrá Lariovou ze Spojených arabských emirátů tváří kampaně věnované novému hidžábu. Oděv je vyroben z neprůhledné síťoviny zajišťující prodyšnost a nabízí se ve dvou barvách - v černé a v námořnické modři.
Hidžáb má prodlouženou zadní část a kolem krku zjemněný materiál, jehož cílem je chránit pokožku sportovkyň před podrážděním kvůli potu. Nike nabízí svůj hidžáb v několika zemích včetně Kanady, ve vybraných evropských prodejnách, v Severní Americe, v severní Africe i na Středním východě.
Komentáře (0)