Pomáhá hra na hudební nástroj i zpěv

Nejnovější studie odhalila, že poslech příjemných melodií je důležitý pro emocionální a duševní vývoj dítěte a současně zvyšuje jeho inteligenci, cílevědomost a sebeovládání.

Autorem studie je proslulý rakouský psycholog a znalec lidského mozku Manfred Spitzer, který účinky hudby zkoumal na velké skupině 57 000 studentů muzikologie.

Podle něj jsou nejdůležitějšími podpůrnými prostředky pro vzdělávání předškolních dětí hudba, sport, divadlo a řemeslné činnosti, při kterých děti používají ruce.

Když děti kreslí, zlepšuje se jejich schopnost soustředit se. Ale například sledování filmů tento účinek nemá a sledování dětských pořadů v televizi naopak koncentraci dětí snižuje. Pohyb při kreslení je dobrý nejen pro krevní oběh ale i pro mozek,“ říká Manfred Spitzer a dodal, že jeho výzkum rovněž prokázal, že „hudba zvyšuje lidskou inteligenci.“


„U školních dětí zvyšuje inteligenci, když se učí hrát na nějaký hudební nástroj nebo zpívají. Hudba rovněž urychluje vzdělávací procesy v různých oblastech,“ vysvětlil Spitzer.

Díky aktivitám v dětství jsou v dospělosti bohatší a zdravější

Studie rovněž prokázala, že sledování divadelních představení či dokonce aktivní účinkování v nich, je důležité pro rozvoj sebeovládání a kázně u mladých lidí.

„Takoví lidé mají před sebou cíl, učí se a zjišťují, jak ho dosáhnout. Řada studií, které často shromažďovaly data za více než 40leté období, prokázala, že lidé se silnější vůlí více vydělávají, jsou zdravější a dožívají se vyššího věku,“ řekl Spitzer.

Jeho studie o vlivu hudby na inteligenci též potvrdila blahodárné účinky zpěvu. Děti, které často v předškolním věku zpívají, jsou pak ve škole mnohem schopnější a dosahují lepších výsledků než jejich spolužáci, kteří nezpívají.

„Děti se učí vnímat a porozumět toku hudby. Učí je to pochopit, že čím víc se budou snažit, tím toho více dosáhnou,“ dodal Spitzer.


Autor: jil

Zdroj: The Local

Foto: Flickr