KATEGORIE
SPECIÁLNÍ PROJEKTY
BLOGY
Přihlásit se
ODEBÍRAT ZPRÁVY
byznys

„Rasistické“ reklamy na smoothie nápoj vyvolaly v Rakousku bouřlivou diskuzi

Reklamní kampaň, kterou v Rakousku zahájila společnost vyrábějící zdravé smoothie nápoje, vyvolala kontroverzi poté, co byla reklama nařčena z rasistického podtextu. Společnost tato obvinění popřela, někteří lidé na sociálních sítích však mají jiný názor. 

...

Podle některých nadšenců nemají kritici reklamy „smysl pro humor“

Série reklamních billboardů se čtyřmi různými motivy byla zhotovena německou firmou True Fruits. I když je design těchto plakátů poměrně jednoduchý, přitáhl velkou pozornost. Jak obrázek, tak slogan totiž mají podle mnohých kritiků rasistický podtext.

Na některých billboardech jsou tři lahve s propagovaným nápojem a u nich je slogan „Vaše vlast nás teď potřebuje,“ či „Více lahví ze zámoří.“ Na dalším z plakátů je lahev černé barvy, která je doplněna sloganem „Ta těžko překročí hranici.“ Právě tato reklama způsobila největší hněv.

„Co je to s vámi @truefruits?“ zeptal se jeden z uživatelů Twitteru.

„Je to nechutné a rasistické,“ napsal další z komentujících, tentokrát na facebookových stránkách společnosti. Našli se však i tací, kteří koncept reklamy pochválili. „Jak se říká - žádná odvaha, žádná sláva. Vždy jsem obdivoval True Fruits pro tento druh reklamy,“ uvedl další z uživatelů sociální sítě.

OMG. Kdo přišel s takovou kampaní a kdo jí vůbec dal finální povolení?"

Další z diskutujících uvedli, že kritici reklamy zřejmě „nemají žádný smysl pro humor.“ Společnost True Frutis obvinění z rasismu důrazně odmítá a uvádí, že reklamní kampaň má naopak působit proti xenofobii.

Jedná se pouze dobrý reklamní tah?

„Naším cílem je komunikovat se spotřebiteli lidským způsobem a být stejnými lidmi, jakými jsme i v soukromí: Vtipní, čestní a upřímní,“ uvedla mluvčí společnosti. „Kampaní chceme vyjádřit své nepochopení xenofobie, o níž si myslíme, že je jednoduše špatná bez ohledu na to, zda je v Rakousku, Německu nebo kdekoliv jinde,“ dodala mluvčí.

Někteří kritici však trvají na tom, že si společnost „vědomě pohrává s rasismem, aby tak získala lepší reklamu.“ Rasismus je zde pak použit humornou cestou. Společnost vyrábějících zdravé nápoje rovněž uvedla, že složení jejích smoothies je velmi jednoduché a tak je na lahvích ještě spousta místa na humorné vzkazy. Například kontroverzní „White smoothie,“ které je v černé lahvi, má na zadní straně nápis „motorový olej.“

Není to poprvé, co firma True Fruits vzbudila podobnou pozornost svými nejednoznačnými billboardy. V loňském roce zahájila kampaň v Německu, která podporovala novou řadu produktů obsahujících chia semínka.

Na billboardech se nacházely slogany odkazující k sexu, jako například „Ústní konzumace - nelze rychleji dosáhnout požitku ze semen,“ nebo „Pokud se vaše semena usadí - zatřeste s nimi.“ Několik německých měst včetně Mnichova se rozhodlo tyto billboardy zakázat.

ZPĚT NA KATEGORIE

PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Vstoupit do diskuse (0 příspěvků)

Komentáře (0)

ODESLAT ZPRÁVU
Vložit obrázek