
Podle některých nadšenců nemají kritici reklamy „smysl pro humor“
Série reklamních billboardů se čtyřmi různými motivy byla zhotovena německou firmou True Fruits. I když je design těchto plakátů poměrně jednoduchý, přitáhl velkou pozornost. Jak obrázek, tak slogan totiž mají podle mnohých kritiků rasistický podtext.
Na některých billboardech jsou tři lahve s propagovaným nápojem a u nich je slogan „Vaše vlast nás teď potřebuje,“ či „Více lahví ze zámoří.“ Na dalším z plakátů je lahev černé barvy, která je doplněna sloganem „Ta těžko překročí hranici.“ Právě tato reklama způsobila největší hněv.
„Co je to s vámi @truefruits?“ zeptal se jeden z uživatelů Twitteru.
wtf ist eigentlich wrong with you@truefruits pic.twitter.com/i9qMZm8kCg
— katjaftw (@katjaftw) 16. srpna 2017
„Je to nechutné a rasistické,“ napsal další z komentujících, tentokrát na facebookových stránkách společnosti. Našli se však i tací, kteří koncept reklamy pochválili. „Jak se říká - žádná odvaha, žádná sláva. Vždy jsem obdivoval True Fruits pro tento druh reklamy,“ uvedl další z uživatelů sociální sítě.
OMG
Wem fällt eine solche Kampagne ein und wer gibt sie auch noch frei!?#jetztösterreichts pic.twitter.com/wgbZwdvXiO
— Michael Diller (@mwhnelozub) 14. srpna 2017
„OMG. Kdo přišel s takovou kampaní a kdo jí vůbec dal finální povolení?"
Další z diskutujících uvedli, že kritici reklamy zřejmě „nemají žádný smysl pro humor.“ Společnost True Frutis obvinění z rasismu důrazně odmítá a uvádí, že reklamní kampaň má naopak působit proti xenofobii.
Jedná se pouze dobrý reklamní tah?
„Naším cílem je komunikovat se spotřebiteli lidským způsobem a být stejnými lidmi, jakými jsme i v soukromí: Vtipní, čestní a upřímní,“ uvedla mluvčí společnosti. „Kampaní chceme vyjádřit své nepochopení xenofobie, o níž si myslíme, že je jednoduše špatná bez ohledu na to, zda je v Rakousku, Německu nebo kdekoliv jinde,“ dodala mluvčí.
Někteří kritici však trvají na tom, že si společnost „vědomě pohrává s rasismem, aby tak získala lepší reklamu.“ Rasismus je zde pak použit humornou cestou. Společnost vyrábějících zdravé nápoje rovněž uvedla, že složení jejích smoothies je velmi jednoduché a tak je na lahvích ještě spousta místa na humorné vzkazy. Například kontroverzní „White smoothie,“ které je v černé lahvi, má na zadní straně nápis „motorový olej.“
Není to poprvé, co firma True Fruits vzbudila podobnou pozornost svými nejednoznačnými billboardy. V loňském roce zahájila kampaň v Německu, která podporovala novou řadu produktů obsahujících chia semínka.
Na billboardech se nacházely slogany odkazující k sexu, jako například „Ústní konzumace - nelze rychleji dosáhnout požitku ze semen,“ nebo „Pokud se vaše semena usadí - zatřeste s nimi.“ Několik německých měst včetně Mnichova se rozhodlo tyto billboardy zakázat.
Komentáře (0)