KATEGORIE
SPECIÁLNÍ PROJEKTY
BLOGY
Přihlásit se
ODEBÍRAT ZPRÁVY
kaleidoskop

Google se inspiruje Facebookem. Na hlavní stránce bude nabízet personalizované zprávy

Google se na svou domovskou stránku Google.com chystá přidat personalizovanou zeď s články a novinkami, aby svým uživatelům ukázal obsah, který by je mohl zajímat, ještě předtím, než začnou vyhledávat.

...

Zeď bude zobrazovat aktuální zprávy a další články na různá témata, videa a hudbu, a to na základě předchozích vyhledávání uživatele.

Přidání témat dle libosti uživatele

Uživatelé budou dále moci kliknout na tlačítko „sledovat“ u jednotlivých výsledků vyhledávání, čímž na svou zeď budou moci přidat témata, která je zajímají.

Jeden z analytiků uvedl, že Google se tímto tahem snaží držet krok s konkurencí. „Google má silný podnět, aby vyhledávání učinil co nejužitečnějším. Zeď příspěvků Facebooku je jedním z jeho hlavních konkurentů. Google nyní soupeří s dalšími způsoby přístupu k obsahu,“ řekl Mattia Littunen, vedoucí výzkumný analytik společnosti Enders Analysis.

Google již od prosince zkouší jednodušší verzi této zdi s příspěvky v jeho mobilní aplikaci, přičemž plná verze této zdi v mobilní aplikaci by měla spatřit světlo světa nejprve ve Spojených státech.


Společnost však nyní také potvrdila, že tuto funkci hodlá zavést i na doméně Google.com. Tento vyhledávač je proslulý svou strohou a jednoduchou hlavní stránkou, která se navzdory tomu, že její velkou část tvoří pouze bílá plocha, stala nejnavštěvovanější webovou stránkou na světě.

Snaha zamezit sociálním bublinám

Zeď bude obsahovat zprávy z široké řady zdrojů, aby nedošlo k vytváření tzv. sociálních bublin, v rámci nichž lidé sledují pouze obsah, který rezonuje s jejich stávajícími názory a pohledy na svět.

„Abychom poskytli informace z různých perspektiv, mohou mít zprávy několik úhlů pohledu z několika různých zdrojů… a když to bude možné, budete moci si ověřit fakta,“ napsala společnost ve svém blogovém příspěvku.

Nová personalizovaná zeď bude nabízet také možnost vyhledat více informací o jednotlivých položkách, které se na ní nacházejí, pouhým kliknutím.

"Reklamy ve vyhledávání jsou lukrativnější než reklamy na zdi příspěvků, jako má třeba Facebook. Provoz Googlu je založen na prodeji reklamy, takže toto jim poskytuje více míst pro kontakt se zákazníky,“ řekl Littunen.

Společnost zatím nevyzradila, zda bude na zdi povolena reklama či sponzorované příspěvky, nicméně Littunen má za to, že cílem této služby je učinit Google užitečnějším a přivést jeho uživatele ke svým dalším službám.

„Google se dlouhodobě snaží předvídat budoucí potřeby uživatelů. Jedná se o snahu zajistit, aby lidé nechodili hledat informace jinam,“ řekl Littunen pro BBC.

ZPĚT NA KATEGORIE

PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Vstoupit do diskuse (0 příspěvků)

Komentáře (0)

ODESLAT ZPRÁVU
Vložit obrázek