
Když ProPublica odhalila problém, zástupkyně Facebooku uvedla, že se jednalo o technickou chybu
Inzerenti z Ameriky si mohou vybrat možnost, aby byli z okruhu uživatelů vidících daný obsah vyloučeni například „zájemci o přístup pro invalidní vozík,“ nebo „děti ve školním věku.“ Většina reklam zakoupených společností ProPublica byla schválena okamžitě, ale v případě, kdy se jednalo o lidi se zájmem o islám, trvalo schválení 22 minut.
Ami Voraová, viceprezidentka pro správu produktů společnosti Facebook, tvrdí, že se jednalo o „technickou chybu.“ „Jednalo se o selhání, jsme zklamáni, že jsme nedosáhli našich závazků,“ řekla Voraová.
Foto: Mirror
Facebooková reklama čelí hned několika skandálům
Facebook se už dříve dostal pod palbu kritiky, když umožnil inzerentům zacílit reklamu na osoby, které se zajímají o téma nenávisti k židům. I tehdy se do vyšetřování této záležitosti pustila skupina Pro Publica, která zjistila, že je možné zacílit reklamu na lidi sdílející fráze jako „nesnáším Židy,“ nebo „jak upálit Židy.“
Reklamní software Facebooku tyto lidi vyhledává dle informací, které zadávají do svého profilu. Facebook už tehdy řekl, že na svém reklamním systému v tomto ohledu zapracuje.
Kontroverzní situace přichází v době, kdy bylo zjištěno, že Facebook umožnil reklamu ruským skupinám, jejichž cílem bylo šířit rozvratné a zavádějící informace ohledně loňských amerických prezidentských voleb. Z falešných ruských profilů byla nakoupena reklama v hodnotě až 100 tisíc dolarů.
Komentáře (0)