
Čáry ilustrující nos, ústa a levé oko kresleného zvířete podle aktivistů příliš nápadně připomínají prorokovo jméno psané v arabštině nebo urdštině. Vlastník značky Pampers, společnost Procter and Gamble, tato obvinění vehementně dementuje, avšak podle všeho ne ke spokojenosti protestantů, kteří na pleny hromadně podávají oficiální stížnosti.
V oficiálním prohlášení výrobce stojí, že jejich záměrem nikdy nebylo urazit jakoukoliv osobu či náboženství a onen kreslený design skutečně nemá vyjadřovat nic víc než „nevinnou animovanou reprezentaci kočky“.
Kritici, podle kterých je vyobrazení na plenkách „urážkou“ islámu, jsou však neoblomní a na protest proti americké společnosti uspořádali mimo jiné „veřejné pálení Pampers“.
Část vyobrazení kreslené kočky, které podle muslimských aktivistů příliš nápadně připomíná slovo "Mohamed" psané v arabštině/urdštině.
Video, které bylo v rámci celé „kauzy“ publikováno online a nasbíralo již 200 000 zhlédnutí, ukazuje rozzuřené rodiče, kteří hromadně pálí celé balíky plenek Pampers Baby Dry Pants.
Muslimští aktivisté z islámské skupiny Darsgah Jihad-o-Shahadat podle Deccan Chronicle v úterý podali na plínky také formální stížnost na policii ve městě Hyyderabad
Ve svém dopise policii skupina tvrdí, že Pampers – vlastněná nadnárodní společností Procter & Gamble – „ranila city“ muslimské komunity a volá po okamžitém zákazu prodeje těchto produktů.
V dopise se mimo jiné píše: „I při pohledu pouhým okem je na první pohled jasné, že na ně bylo vytištěno jméno proroka v arabštině/urdštině.“
Prorok Mohamed, stojí dále ve stížnosti, je „svatou postavou islámu“ a její „nerespektování nemůže být tolerováno“.
Aktivisté vzhledem k těmto přečinům navrhují, aby byli výrobci plenek „zatčeni a potrestání“.
YouTube začínají zaplňovat také indické "vlogy", na kterých lidé na "nebezpečné" plenky Pampers upozorňují:
Mluvčí Procter & Gamble k situaci prohlásil: „Jsme si vědomi, že je o plenkách Pampers prostřednictvím sociálních sítí jako jsou Facebook a YouTube šířena nepravdivá a zavádějící informace.“
„Design plenek Pampers Baby Dry Pants vyobrazuje nevinnou animovanou reprezentaci kočky. Její ústa i vousky jsou zobrazeny stejně, jako je tomu běžně v řadě kreseb či pohádek na celém světě, kreslí je takto i děti.“
„Záměr za použitím této kresby je zcela nevinný a nikdy bychom v žádném případě nechtěli urazit žádnou osobu, náboženství nebo kulturní vyznání.
Stížnost pobouřených muslimů, kteří kvůli urážejícím plenkám požadují, aby policie konala a viníci byli po zásluze potrestání.
Reakce na sociálních sítích je smíšena, někteří se k bojkotu produktů Pampers přidali, jiní trvají na tom, že kresba je zcela nevinná a její část byla záměrně zcela vytržena z kontextu.
Procter & Gamble na svých stránkách píše, že společnost Pampers je její největší světovou značkou, která „již od svého zavedení na Arabském poloostrově posloužila milionům dětí“.
Komentáře (0)