
Podle odborníků je důvodem úbytek historie jakožto samostatného předmětu
Co se týče celkové německé populace, o Osvětimi a jejím účelu má povědomí celkem 86 % Němců. „Obáváme se toho, že stále méně německých státních středních škol nabízí historii jako samostatný předmět,“ uvedl vedoucí vzdělávacího výzkumu na Körberově institutu Sven Tetzlaff.
„Podle mě je to jeden z hlavních důvodů, proč tak vysoký počet dětí školou povinných nemá o koncentračním táboře v Osvětimi ponětí,“ dodal Tetzlaff. Studie se zaměřila právě na důležitost historie jakožto školního předmětu v očích německé veřejnosti a dětí.
Německá veřejnost si přeje, aby se děti učily přemýšlet kriticky
Dotazováno bylo přibližně 1 009 Němců ve věku od 14 let včetně 502 dětí školou povinných. Průzkum ukázal, že celkem 95 % dotazovaných Němců věří, že jsou hodiny historie důležité nebo hodně důležité. Většina z těchto lidí si přeje, aby se děti učily kriticky přemýšlet a dokázaly lekce z minulosti aplikovat na současnost.
Studenti, kteří se podíleli na průzkumu, uvedli, že kvalitní výuku historie považují za potřebnou. „Mladí lidé mohou získat vášeň pro historii pouze tehdy, pokud má něco společného s nimi samotnými a jejich životy,“ řekl Tetzlaff.
Komentáře (0)